رویدادها آرشیو خبر ها
گفت و گو ولاهوویچ، ستاره ای که هرگز خود را بزرگ تر از تیم نمی داند

گفت و گو ولاهوویچ، ستاره ای که هرگز خود را بزرگ تر از تیم نمی داند

حالا او ستاره نخست بانوی پیر است، شماره هفت تازه بیانکونری که از این پس نگاه ها را معطوف خود خواهد کرد. دوسان ولاهوویچ، ستاره سابق فیورنتینا که در نقل و انتقالات زمستانی راهی یووه شد در مراسم رسمی پیراهن شماره هفت یووه حضور یافت و سخنان خود نشان داد که برای او ستاره شدن در دنیای فوتبال از همه چیز مهم تر است.

 

دوسان ولاهوویچ در این مصاحبه ثابت کرد که یوونتوس بی دلیل دست از تلاش اش برای جذب او نکشید و او شایسته این انتخاب بود. مهاجمی که تاکید بسیار زیادی به موفقیت تیمی و حضور و در دسترس بودن برای تیم و مربی دارد و هرگز خود را بزرگ تر از تیم نمی داند و نخواهد دانست. مطمئنا آینده درخشانی انتظار او را می کشد و شماره هفت تازه بیانکونری در صورت ادامه این روند می تواند تبدیل به ستاره ای نامی در دنیای فوتبال شود.

 

می خواهم از کلیه مجموعه فیورنتینا تشکر کنم، از تمام کسایی که درکنارشان بازی کردم و همراه شان جنگیدم. از بارون، دلاواله از همه، از همه مربیان در این سالها تشکر ویژه ای دارم. و البته پرندلی، از او ممنونم برای من زحمت بسیار زیادی کشید، از او تشکر ویژه ای دارم. از زمان کودکی و جوانی آنها از من استقبال بسیار خوبی داشتند و من همیشه سعی کردم در بهترین فرم خود باشم و تمام تلاش ام را می کنم تا مفید و موثر باشم. از همه هواداران که همیشه از من حمایت کردند نیز بی نهایت ممنونم.

 

احساسات

 

من واقعا هیجان زده و خوشحالم، افتخار می کنم با باشگاه بزرگی مانند یووه قرارداد امضا کرده ام. من آماده آماده هستم و بسیار خرسندم که می توان برای این تیم بازی کنم، نهایت تلاش و سعی من برای موفقیت تیم خواهد بود، از مدیر و مسئولین برای اینکه من اینجا هستم بسیار ممنونم.

 

تیم های خارجی خواهان او

 

تیم های خارجی زیادی بودند اما انتخاب من روشن بود، یک انتخاب آسان و بدون کوچک ترین تردیدی. دی ان ای یووه جنگیدن، تسلیم نشدن و پیروز شدن است. تا پایان جنگیدن و در شرایط مورد نیاز رنج کشیدن و دوباره مبارزه کردن و دست از تلاش نکشیدن؛ این بخشی از ذهنیت و شخصیت موجود در یووه است، بنابر این انتخاب سختی نداشتم.

 

شماره هفت

 

در حقیقت برایم معنای خاصی ندارد. همه اعداد در باشگاه یووه مهم هستند. من این شماره را انتخاب کردم چون نزدیک ترین شماره به شماره نه بود.

 

اهداف

 

در اسرع وقت با برنامه ها و فضای باشگاه همخوانی پیدا خواهم یافت. خیلی سریع هم تیمی هایم را می بینم و با آنها ارتباط برقرار می کنم. و با تمام هم تیمی هایم دوست خواهم شد. تلاشم این است که با تمام اعضای باشگاه آشنا شوم. این برای من مهم است و می خواهم رابطه خوب با همه داشته باشم.

 

جذابیت یووه

 

یووه بزرگترین تیم در ایتالیاست. بسیار خوشحالم که اینجا هستم، هرگز تسلیم نخواهم شد، خواسته من این است و تمام تلاش من برای رسیدن به این هدف خواهد بود.. می کوشم که همیشه اماده باش، می خواهم ارزو و خواسته ام و توانم را هر روز بالاتر و بیشتر کنم. این مهم ترین مسئله است، واقعا خوشحالم که اینجا هستم.

 

تمرین و تلاش

 

فوتبال امروزی به شکلی ست که تمام ابعاد آن مورد بررسی ست، هر جزئیات هر چند کوچک تفاوت هایی را ایجاد میکنم و من به آن توجه دارم و برای خود اصلی دارم، سعی من این است که خودم را در تمام ابعاد رشد دهم و تا جای ممکن بهبود ببخشم. اگر در زمین نیستم خودم را از نظر ذهنی آماده می کنم، در تمرینات در سالن تمرین و هر کاری که می توانم انجام می دهم تا به من کمک کند در بهترین فرم باشم. فوتبال بیست و چهار ساعت در ذهن ما بازیکنان است.

 

وارث رونالدو

 

همان طور که گفتم وزن تمام پیراهن های یووه یکسان است، من اینجا آمده ام تا به هم تیمی هایم کمک کنم تا در اختیار خواسته ها و برنامه های مربی باشم، تا به باشگاه خدمت کنم و نتیجه بگیریم. ما همه با هم به اهدافی که داریم دست می یابیم. ما یک تیم هستیم، هیچ کس به تنهایی نمی تواند به نتیجه برسد. هیچ بازیکنی به تنهایی نمی تواند مسابقه ها را به تنهایی مدیریت کند، این تیم است که می برد و یا می بازد. مهم تیم است، این روحیه همکاری و فداکاری ست که اهمیت دارد و تیمی را به نتایج بزرگ می رساند.. مسائل دیگر برای من اهمیتی ندارند، مهم کمک کردن به هم تیمی ها، در اختیار مربی بودن و از همه مهتر پیروز شدن و برنده شدن است.

 

کیه زا

 

با او صحبت کردم، ما رابطه فوق العاده خوبی با هم داریم، با هم بازی کردیم. برای اتفاقی که برای او افتاد متاسفم. باید مدت زیادی صبر کرد ما برای او صبر خواهیم کرد و منتظرش خواهیم بود.. بی صبرانه منتظرم تا در کنار او و هم تیمی هایم به زمین بروم و بازی کنم.

 

مسئولیت

 

من در یووه هستم، دیگر هیچ بهانه ای نیست، من اینجا هستم. یووه منتظر هیچ کس نخواهد بود، این من هستم که باید خودم را سریع اماده کنم. می خواهم سریع در فرم ایده ال و همراه با برنامه و گروه باشم. بازی به بازی پیش خواهیم رفت. یووه می خواهد برنده باشد. تنها مسئله ای که در یووه مهم است این است، بردن.

 

مستر الگری

 

یک جلسه تمرین کردم، با او صحبت کردم اما خیلی زیاد نه. از من به خوبی استقبال کرد. من نمی توانم صبر کنم تا بهترین فرم و امادگی ام را نشان دهم، خیلی خوشحالم که اینجا در یووه هستم.

 

مدل

 

من تمام تلاش خود را انجام می دهم که تبدیل به یک بازیکن بزرگ شوم. فکر می کنم با تلاش و سخت کوشی بسیار و طی کردن مسیر ها به آن دست یابم. من روز به روز پیش می روم، این من هستم و برای هر چیزی اماده ام.

 

الگو

 

نمی خواهم نام کسی را ببرم، تاریخ بارها و بارها تکرار شده است.

 

بهتر و آماده تر شدن

 

من خودم را در اختیار مربی می گذارم. اماده انجام هر کاری در برنامه های مربی هستم چه در فاز تهاجمی چه در فاز تدافعی. برای هر چیزی که مربی از من بخواهد من اماده هستم و در دسترس خواهم بود. هر زمان که مربی تصمیم بگیرد من هستم و خواهم بود. برای تیم حاضرم هر کاری بکنم و خودم را کاملا در اختیار تیم و مربی می گذارم.. من هیچ مشکلی ندارم و هیچ ترجیحی برای من وجود ندارد، این تنها مربی و تیم است که اهمیت دارد و نتیجه گرفتن تیم. من تنها به این فکر می کنم که وارد زمین شوم و بازی کنم و برای تیم مفید باشم.

 

دیبالا

 

او در تیم ملی است و من هنوز او را ندیده ام. امیدوارم که هر چه زودتر برگردد. بعد خواهیم دیدم مربی تصمیم می گیرد چه بازیکنی بازی کند و چه بازیکنی روی نیمکت باشد. اینجا قهرمانان بزرگی بازی می کنند، من اماده هستم و در دسترس و هر زمان که مربی صلاح بداند من در ترکیب خواهم بود. موراتا، دیبالا، کین و برناردسکی همگی اماده هستند و نهایت تلاشم این است که بهترین باشم.

 

حلال مشکلات

 

من فکر نمی کنم که در دنیا و در دنیای فوتبال بازیکنی باشد که بتواند به تنهایی بازی را به سرانجام برساند و مشکلی را حل کند. من حتی نمی توانم به این مسئله فکر کنم. برای من تیم می برد و می بازد و این تیم است که اهمیت دارد. من خودم را در اختیار تیم قرارمیدهم، فقط ما در کنار هم به عنوان تیم می توانیم از این شرایط بغرنج خارج شویم، فقط ما.

 

شهر تورینو ― خانه

 

در حال جستجو برای یافتن خانه هستم اما مطمئنا ویلای رونالدو نخواهد بود. من باید متواضع باشم، این مسئال خارج از زمین برای من اهمیت زیادی ندارد.، خانه، ماشین ووو علاقه ای به آنها ندارم. برای من تنها اماده بودن و درخشش در زمین مهم است، من تنها می خواهم به میدان روم و اماده باشم و هر روز پیشرفت کنم و سایر مسائل برای من اهمیت ندارد.

 

تشکر

 

می خواهم از همه هواداران، مسولین و مدیران تشکر کنم. و البته از ایوان تومیچ، نخستین مربی ام.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: